Sunday 14 July 2013

KENAPA TIDAK TINGGALKAN?

Assalamualaikum..
Tengok title..macam pelik bukan? kau orang semua pernah rasa sayang tak kat satu2 benda..x kesah la...barang ke, haiwan ke, tumbuhan ke, mahupun orang? sebab apa kita sayang? sebab benda tu mungkin dah sebati dgn jiwa kita ke..sebab kita selalu tgk dia ke ataupun sebab benda yang kita sayang tu kita rasa sementara je utk kita sayang? kalau kita sayang barang, mungkin barang tu akan rosak, pecah, hilang kan..kalau kita sayang tumbuh tumbuhan..tak mustahil tumbuhan tu akan kering, layu dan akan mati..ni contoh aje ye...

tapi pernah tak kau orang semua betul2 rasa sayang kat orang? kenal dia, tau sejarah silam dia, tau pasal dia, tau pasal mcm2 lah..tapi tetap sayang pada dia tu tak berganjak..dan orang tu juga tau pasal kau orang...dan tiba2 orang tu mintak kau tinggalkan dia..padahal kau betul2 sayang kat dia ni...agak2 boleh ke kau orang tinggalkan? ada pepatah cakap, kalau sayang kat satu2 benda ni kita kene bersedia untuk tinggalkan, memang betul dan aku faham tentang itu!.
Tapi kalau yang di sayang ni di ambil orang mcmana? padahal kau dulu yang dah sibuk minta untuk tanya2 family untuk tindakan yang selanjutnya? tiba2 ada org yang lain jugak pun buat benda yang sama dan orang tu dapat apa yang korang sayang tadi? mcmana beb?? sedih....memang sedih....

Aku pun tak tau, kenapa aku beriya2 tak nak tinggalkan? sedangkan aku tau semua tu, dan aku rasa mungkin bukan milik aku, entah la beb, memang terasa nak tinggalkan..tapi tak boleh, aku pon hairan, bukan sebab tak ade kwn lain, tapi aku sangat lain betul dgn orang yang aku sayang ni, dan fikiran aku tetap terfikirkan dia, apa yang aku buat mesti akan ingat, tu yang kadang2 nak makan pon malas, nak kerja pon malas, nak buat segala2nya malas, rasa tak happy je berkeadaan mcm ni, sampaikan aku give up! dah asik fikir pasal tu je..tapi tu lah, dah memang tu yang aku rasa, bukan aku suka2 je nk rasa macam ni..tu je lah yg aku nak tulis dan masalah sekarang ni...KENAPA TIDAK TINGGALKAN...


1 comment:

  1. setiap yang berlaku akan ada hikmah disebaliknya tinggal lambat dengan cepat jerk...besabarlah wahai kawan

    ReplyDelete