Tuesday 15 March 2011

TERENGGANU

Assalamualaikum...pada tanggal 12,13hb march 2011...aku pegi cuti2 malaysia lagi...kali ni destinasinyer adalah pantai timur..(tgk title tuh)...sbnrnyer kteorg nak g jemputan adik kpd abg ipar aku kt cni...dah alang2 tu bejalan sekali lah ye x..sbb da lme x bejalan...lagipon nak test gen2 aku tu jalan jauh sikit..hahaha...kt trganu ni bnyk tmpt2 menarik untuk amek gmbr..cantik2..petang 12hb tu activiti kteorg adalah bershopping kat pasar kedai payang...macam2 ader kt cni..periuk belange,batik,tembaga,jajan2,telor penyu,servinior, and mcm2 lagik lah..sampai penuh bonet diorg nih shopping..tp yg paling penting..gadis2 yg meniaga kt cni sumer cantik2..pelik aku..huhu..lps puas shopping kteorg mkn kt retoran terapung dkt2 dgn psr payang tu jgk lah..lps magrib kteorg pon balik kt tmpt penginapan..yg telah di sponsor oleh my kak cik..terima kasih ye..huhu..chaletnyer dkt rhu muda motel, area2 marang..chaletnyer btol2 tepi laut..seram jgk la sbb mase tu ada tsunami kt jepun..kt mlysia pon sdg berjaga2 jgk mase tu..tp Alhamdulillah.xder ape2 belaku..walaupon ombak menghempas ganas sebelah tmpt penginapan kteorang...malam tu aku bertemu kembali kawan lama aku mase study kt kuantan dulu..hehhe..dah berjaya dah dier mnjadi tokey sticker kt marang terengganu...bangga aku dgn dier..smpai 2 pagi jgk la lepak dgn dier...
The next day 13hb..kteorg gerak balik keratong...tp dalam perjalanan balik tu masih lagi bershopping..subjeknyer adalah 'KEROPOK LEKOR'..wahahaha...bnyk jgk la beli..sampai penuh bonet yg dah tersedia penuh...bukan tu ajer..dgn jagung,air nira, and mcm2 lagi lah...tp perjalanan balik nih memang best sbb bnyk tmpt kteorg berenti...utk aku amek2 gambar menarik...antaranyer adalah kat pantai kemasik,cherating,kuantan...korang tgk jer lah gmbr2 yg aku sertakan sekali yer..huhuhuh...tp ape2 pon ni trip yg best..lain kali bolehlah setting lagi...chow!!

3 comments:

  1. servanior aku mane?...hampeh..

    ReplyDelete
  2. ameklah gmbrku itu sbgai servinior..ngehngehngeh

    ReplyDelete
  3. gambar ko nak wat pe...tak g teganu pun aku leh amek...ape pun tak leh..hahahha

    ReplyDelete